Home
Extra
Auto's
Goede doelen
Huis en wonen
Eten en drinken
Dating
Dieren
Computer
Games
Verzekering
Lenen
Sport
Contact
 
  |
LICHAAMSTAAL, hét boek
Alles wat je moet weten om mensen beter te begrijpen en te beïnvloeden
Frank van Marwijk
|
In het boek Lichaamstaal van Frank van Marwijk vind je alles wat je moet weten om jezelf en anderen beter te begrijpen. Je ontdekt hoe je met lichaamstaal anderen voortdurend beïnvloedt en hoe zij ook jou beïnvloeden door hun manier van doen. Je leert hoe je lichaamstaal beter kunt spreken en verstaan. Door je meer bewust te worden van je eigen uitstraling en te anticiperen op de non-verbale signalen die anderen afgeven, verbeter je je kansen op succes op elk niveau.
|
Bestel dit boek bij Bol.com of Managementboek.nl
Life is a game; gaming is life
Sommige mensen maken van het leven een spel. Natuurlijk is het goed om niet altijd alles even serieus te hoeven nemen en ook tijd in te ruimen voor humor en ontspanning. Manipuleren van je omgeving is niet altijd verkeerd. Het leven is soms inderdaad een spel, waarin je zelf de hoofdrol speelt. En aan de andere kant gaan de games steeds meer op het echte leven lijken. Lichaamstaal treedt toe tot de wereld van de games.
Nu virtuele werelden zoals Second Life in toenemende mate gebruikt worden voor sociale interactie en business, richten steeds meer onderzoekers zich op de ontwikkeling van de alter ego`s in deze werelden: de avatar. De avatars gaan daardoor steeds meer emotie tonen. In veel games uiten de hoofdpersonen hun gevoelens al in lichaamshouding en mimiek.
Avatars met karakter
Naarmate avatars echter verfijnder worden, zal dit de interactie sterk differentiëren. In een ideale vorm zal de avatar uitgerust worden met een `standaard` karakter zoals bijvoorbeeld `elegant Europeaans` of `zakelijk en to the point`. Deze typologieën zullen vooral gebruikt worden in situaties zoals online feesten, sales demo`s en professionele conventies. In de `representatieve` vorm zijn uitdrukkingen zoals lachen of verbazing gebaseerd op commando`s van de gebruiker wiens stemming ze weergeven. Deze vorm is sterk gepersonaliseerd. De meest geavanceerde vorm is de zogeheten `interior` vorm waarbij de avatar de gedachten van de gebruiker door middel van beweging en uitdrukking beter weergeeft dan in realiteit. Hierbij moet je denken aan ondersteunende technologieën die echter nog in de kinderschoenen staan zoals huidrespons (de zwetende handpalm) of het aflezen van hersenactiviteit.

Lichaamstaal bij baby's
Kan een baby praten? Ontdek dit en nog veel meer in het succesvolle boek Lichaamstaal bij baby's van Frank van Marwijk. In dit boek staat de communicatie tussen ouder en baby centraal. Het boek biedt boeiende informatie aan ouders met baby's en aan iedereen die beroepsmatig met baby's te maken heeft. Ook leuk als kraamcadeautje.
Meer informatie
Hoofdstukindeling
Online bestellen
Informatie
Indien u belangstelling heeft voor een presentatie over lichaamstaal binnen uw bedrijf of
vereniging dan geven wij hierover graag meer informatie.

|
Boeken op onderwerp:
games
spelletjes
second-life
computer
emotie
lichaamstaal
|